Menu strony

Dresscode – normy tyczące się ubioru obowiązujące w miejscu pracy.

Ubiór ma duże znaczenie, i to nie wyłącznie w życiu codziennym, ale także, a być może głównie w pracy. To w jaki sposób wyglądamy to nasza wizytówka, przecież pierwsze wrażenie jest tylko jedno i należy uczynić, by było ono jak najlepsze. Wielu z nas z pewnością słyszało o czymś takim jak dresscode, czyli regułach stroju obowiązujących w miejscu, w którym pracujemy.


Zależnie od miejsca, reguły te się różnią, wiadomo, iż osoby, które pracują w banku, czy też korporacji, nie będą miały możliwości ubierać stroju roboczego, a raczej ubiorą się elegancki kostium, dzięki któremu będą prezentować się poważnie. Taki strój jest niezwykle istotny i wymagany przez wielu pracodawców, co oczywiście, jest czasami męczące, kto bowiem pragnie ubierać kostium, kiedy żar leje się z nieba i jedyne o czym marzymy to szorty i koszulka? Jednakże nie ma to najmniejszego znaczenia, w pracy musimy prezentować się tak, jak wymaga nasz chlebodawca. Każdy musi dostosować się do ogólnie panujących zasad w firmie, nie ma odstępstw od reguły. Co interesujące, na pracowników, którzy nie respektują reguł ubioru, można nałożyć karę, zatem korzystniej jednak posłuchać pracodawcy.

kucharz przyrządzający potrawę w restauracji
Tego typu dresscode jest najbardziej rozpowszechniony w korporacjach, gdzie szczególnie dba się o to, aby ich pracownicy przestrzegali reguł tyczących się określonego ubioru. Pracownicy zazwyczaj informowani są o zasadach jeszcze przed rozpoczęciem wykonywania pracy, co świadczy o tym, że zasady te są bardzo respektowane. Warto pamiętać, iż dresscode nie determinuje wyłącznie typu ubioru, ale także jego barwę i nie jest to wymysł pracodawcy, tylko świadczy nie tylko o kompetencjach całej korporacji, ale także, co ważne, jest wyrazem respektu w stosunku do klienta. Do najczęściej zakazanych rzeczy dotyczących ubioru należy zakaz odkrywania pewnych partii ciała, zabrania się także noszenia jeansów czy klapków, wszystkie te zabiegi w trosce o dobre imię przedsiębiorstwa. W takich sytuacjach, nierzadko zdarza się, iż ubiór (https://numoco.sklep.pl/) jest sfinansowany przez pracodawcę, by nie obciążać kieszeni zatrudnionych.

W niektórych środowiskach, strój to nie tylko kwestia prezentowania się, ale ochrony, bowiem niektóre zawody wymagają ubierania specjalnie specjalnego stroju, który pełni również funkcję ochronną. Do takich profesji zalicza się nie tylko te wykonywane w fabrykach, ale również kucharze, który noszą, znany wszystkim, kitel, który z pewnością mówi nam jaki zawód wykonują. Każdy bowiem widząc kucharza ubranego w charakterystyczny ubiór, zaczyna go bardziej respektować i wierzy w jego umiejętności. Dlatego też tak ważny jest taki ubiór - http://noor.pl/ w pracy, bowiem automatycznie wpływa on na psychikę przyszłego klienta.


obsługa hotelowa
Oferta firm, które produkują odzież dla kucharzy, jest naprawdę spora, więc każdy pracodawca wybierze coś odpowiedniego dla zatrudnionych, co ciekawe, pewnie sporo z nas dostrzegło, że rozpoznawalni, światowi kucharze, noszą specjalne kitle, co jest gwarancją ich umiejętności w dziedzinie gastronomii. Następną dziedziną, w której ubiór to również wizytówka całego zakładu, jest branża hotelarska, dresscodu przestrzega się zazwyczaj w luksusowych hotelach, w których serwis jest na najlepszym poziomie, a zatrudnieni posiadają przygotowane wyłącznie dla danego hotelu kostiumy, które zostają znakiem rozpoznawczym całego hotelu – zweryfikować to możemy wystukując w Internecie frazę odzież dla hoteli. Ukaże się nam spora gama specyficznych mundurków. Widzimy już, że właściwy ubiór w miejscu pracy, to nie tylko kwestia estetyki, ale również dbałość o klienta i nasze bezpieczeństwo.
2018/04/20, 17:04